Valodu apguve: problēmas un perspektīva : zinātnisko rakstu krājums, X. Zinātniskā redaktore Diāna Laiveniece. Liepāja : LiePA, 2014. 278 lpp.
Rakstu krājums „Valodu apguve: problēmas un perspektīva” iznāk kopš 2001. gada. Tam ir starptautiska zinātniskās redakcijas kolēģija, kuru līdz 2009. gadam vadīja Dr. paed. Ārija Ptičkina.
Rakstu krājumā tematika ir plaša – saistīta gan ar dzimtās valodas un svešvalodu apguvi, gan ar valodas apguves kontekstuāliem pētījumiem lingvistikā, pedagoģijā, psiholoģijā. Valodu apguves izpēte diferencēta ne vien pa valodām (latviešu, angļu, franču, itāļu, krievu, spāņu, vācu), bet arī pa valodas apguvēju vecumposmiem (valodu apguve agrīnajā vecumā un pirmsskolā, skolā un augstākajā izglītībā). Multilingvisma un plurilingvisma situācija, starpkultūru komunikācija un globalizācijas ietekme, multikulturālā izglītības vide un valodu skolotāju izglītība, starpvalodu lingvistika un bilingvālisms – tie ir aspekti, kuru kontekstā pētīta valodu apguve rakstu krājumos apkopotajās publikācijās. X rakstu krājumā apkopoti 19 zinātniskie raksti, kas izstrādāti, balstoties uz Liepājas Universitātes starptautiskajā zinātniskajā konferencē Valodu apguve: problēmas un perspektīva (2013. gada11. aprīlī) nolasītajiem referātiem. Krājumu ievada hronika „Valodu apguve Liepājā: starptautiskās zinātniskās konferences un rakstu krājuma 10. jubileja” (autore – Diāna Laiveniece). Raksti strukturēti četrās tematiskās daļās. Elektroniskajā versijā piedāvāti atslēgvārdi un kopsavilkums latviešu un angļu valodā. Rakstiem krievu valodā dots arī nosaukums oriģinālvalodā.
SATURA RĀDĪTĀJS
I. VALODU APGUVE PIRMSSKOLĀ
LANGUAGE LEARNING AT PRESCHOOL AGE
Dalė ROIKIENĖ
Using ICT in Early English Teaching
IKT iгmantošana agrīnajā angļu valodas mācīšanā
Gundega TOMELE
Bērnu runas un valodas traucējumu korekcija pirmsskolas vecumā
Correction of Children’s Speech and Language Disorders at Preschool Age
Gundega TOMELE
Bērnu runas un valodas traucējumu korekcija pirmsskolas vecumā
Correction of Children’s Speech and Language Disorders at Preschool Age
Ingēra TOMME-JUKĒVICA
Latviešu valodas kā otrās valodas apguve pirmsskolas vecumā 21. gadsimta sākumā: teorija un prakse
Acquisition of the Latvian Language as the Second Language at Preschool Age in the 21st Century: Theory and Practice
Blāzma VIKMANE
Verbālā un neverbālā komunikācija pirmsskolas vecuma bērnu socialiгācijas procesā
Verbal and Nonverbal Communication in Preschool Children’s Socialisation Process
II. VALODU APGUVE JAUNĀKAJĀ UN VIDĒJĀ SKOLAS VECUMĀ
LANGUAGE LEARNING AT ELEMENTARY AND MIDDLE SCHOOL LEVEL
Dina BETHERE
Interaktīvās tāfeles resursu iгmantošana valodas kompetences pilnveidošanai bērniem ar multifunkcionālajiem traucējumiem
Using the Resources of an Interactive Board to Improve Language Competencefor Children with Multifunctional Disorders
Daiva JAKAVONYTĖ-STAŠKUVIENĖ
Analysis of Lithuanian Language Textbooks for Third-Formers: Children’s Literature Developing Students’ Narrative Skills
3. klases lietuviešu valodas mācību grāmatu analīгe: bērnu literatūras noгīme skolēnu tekstveides un rakstītprasmes attīstīšanā
Danguolė KALESNIKIENĖ
The Quality of Lithuanian Primary Education. Standardized Programmes and Tests for Measuring Pupils’ Achievements
Lietuvas pamatiгglītības kvalitāte. Standartiгētās programmas un testi skolēnu sasniegumu noteikšanai
Vineta VAIVADE, Zenta ANSPOKA
Latviešu valoda un tās mācīšanās kompetence: teorija un prakse
Latvian Language and its Learning Competence: Theory and Praxis
III. VALODU APGUVES ASPEKTI VIDUSSKOLĀ, AUGSTSKOLĀ UN TOPOŠO SKOLOTĀJU SAGATAVOŠANĀ
ASPECTS OF LANGUAGE LEARNING IN SECONDARY SCHOOL, UNIVERSITIES AND IN TRAINING OF FUTURE TEACHERS
Reda BARANAUSKIENĖ
The Change in English Teacher Education: Historical Perspective
Angļu valodas skolotāju sagatavošanas pārmaiņas: vēsturiskā perspektīva
Inga LAIZĀNE
Datīva un datīva/instrumentāļa noZīmju apguve latviešu valodā kā svešvalodā
Meaning of Dative and Dative/Instrumental in Acquisition of Latvian as a Foreign Language
Diāna LIEPA, Inta RATNIECE
Svešvalodu mācīšanas metodika, tās analīгe
Foreign Language Teaching Methodology, its Analysis
Līga KĻAVIŅA
Tiešsaistes mācību materiālu izstrāde projektā Language learning opportunities
The Development of Online Teaching Materials in Language Learning Opportunities Project
Rūta ĶEMERE
Vācu valodas prasmju korekts novērtējums multilingvisma kontekstā
Correct Assessment of German Language Skills in Multilingualism Context
Марина НОВИК
Культура речи: использование иноязычных вкраплений при письме на родном языке
Valodas kultūra: citu valodu pārcēlumi rakstos dгimtajā valodā
Culture of Language: the Use of Foreign Words in Writing in Native Language
Solveiga SUŠINSKIENĖ
Teaching for Scientific Text Reading through Integration of Information and Communication Technology (ICT)
Zinātnisko tekstu lasīšana: mācības, iгmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT)
IV. FRANČU UN SP ŅU VALODAS DIDAKTIKA
FRENCH AND SPANISH LANGUAGE DIDACTICS
Inga BLISKA
Vidusskolēnu leksiskās kompetences kvalitatīvais aspekts franču valodā kā trešajā svešvalodā
Secondarв School Students’ Leбical Competence Qualitative Aspect in French as a Third Language
Олег БЕЛЯЕВ
Этнографическая направленность при обучении французскому языку как иностранному
Etnogrāfiskā tendence franču valodas kā svešvalodas apguvē
Ethnographic Tendency in Learning French as Foreign Language
Māra ROZENBERGA
Spāņu valoda: problēmas, kas saistītas ar tās apguvi pirmajā mācību posmā
The Spanish Language: Beginner’s Challenges
Inese VEISBUKA
Fonētika franču valodas kā svešvalodas stundās
Phonetics in French as a foreign language classes