No 30. – 31. martam Somijas vēsturiskajā Senāta ēkā Helsinkos notika XV Baltijas valstu intelektuālās sadarbības konference “Skolotāju izglītības nākotne Baltijas reģionā: par pētniecībā balstītu skolotāju izglītības perspektīvu”, kas pulcēja zinātņu akadēmiju pārstāvjus no piecām valstīm.
Konferenci atklāja un vadīja Somijas Zinātņu un literatūras akadēmijas prezidente Helsinku Universitātes profesore Kirsi Tirri. Latvijas delegāciju vadīja Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidents Ojārs Spārītis, viņš sniedza vērtīgus ieteikumus turpmākai sadarbībai un nākamās konferences tematikai, kā arī aktīvi iesaistījās diskusijās. XVI konference plānota 2019. gadā Lietuvā. Latviju vēl pārstāvēja akadēmiķes Dace Markus (Liepājas Universitāte), Ina Druviete (Latvijas Universitāte) un LZA Starptautiskās nodaļas vadītāja Ilze Trapenciere. Konferences darbs bija organizēts tematiskās daļās.
D. Markus uzstājās ar referātu „Changes in
prospective preschool teachers education based on the international child language
research project LAMBA” Šauļu universitātes profesora Vincenta Lamanauska
vadītajā tematiskajā daļā „Pētniecība skolotāju izglītībā” kopā ar profesori
Pertti Kansanena (Helsinku Universitāte) un profesori Pernillu Nilssoni (Halmštates
Universitāte). Ina Druviete referēja profesora Jari Lavonena (Helsinku
Universitāte) vadītajā tematiskajā daļā „Politiskie lēmumi skolotāju
izglītībā”.
Konferences centrālā ideja bija zinātnē balstītas skolotāju izglītības veicināšana. Bija vērojams, ka konferences dalībvalstīs pastiprinās skolotāju izglītības koncentrēšana universitātēs. Tika sniegti vairāki ieskati skolotāju izglītības vēsturē, atgādinot par pieeju, metožu un darba formu ciklisku atkārtošanos. Latvijas delegācija uzsvēra arī humanitāro zinātņu nozīmīgumu skolotāju izglītībā, jauno zinātnieku iesaistīšanās nozīmi un rosināja konferences dalībnieku tematiski vienotu zinātnisko rakstu publicēšanu kopīgos izdevumos.