Jaunumi:

Atpakaļ
Simona Laiveniece | Sabiedrisko attiecību daļa, 12.12.2016 00:00

Tiek prezentēti LiepU socioloģiskie pētījumi

Liepājas Universitātes Socioloģisko pētījumu centrs tikko notikušajā konferencē „Eiropa, Latvija, Liepāja sociālo procesu spogulī: komunikācijas kultūra un izglītības kvalitāte pārmaiņu vadībā” prezentēja socioloģisko pētījumu „SIA „Liepājas Reģionālā slimnīca” pacientu viedokļi, kas raksturo vides, pacientu un personāla komunikācijas kultūru”.


Pēc Liepājas Reģionālās slimnīcas pasūtījuma pacientu apmierinātības pētījumus Liepājas Universitāte veic jau kopš 2007. gada. Arī šoreiz pētījuma rezultāti apliecināja, ka komunikācijas kultūra slimnīcā uzlabojas ar katru gadu.


Liepājas Reģionālās slimnīcas valdes loceklis Andris Vistiņš atzina: „Mums ir svarīgi saprast, kā gadu no gada mainās pacientu noskaņojums. Pakalpojumu kvalitāti raksturo sabiedrības viedoklis, tāpēc paldies Liepājas Universitātei, ka šāds pētījums var tapt. Mēs noteikti ņemsim vērā priekšlikumus.”


Pēc pētījuma prezentēšanas izvērtās plaša un ieinteresēta diskusija par pētījumu un tā metodēm. Savukārt konferences otrajā daļā tika prezentēti pētījumi par Liepājas Universitātes studentu apmierinātību ar studijām, kā arī personāla un studentu starptautisko mobilitāti.


Liepājas Socioloģisko pētījumu centra paveiktais katru gadu tiek izvērtēts ikgadējā konferencē, par ko centra vadītājs Arturs Medveckis saka: „Gadu no gada pētījumu fokusējums mainās, tas saistīts ar lietišķo pētījumu nepieciešamību, kuri izvirzās priekšplānā atkarībā no pasūtītāju pētāmo problēmu loka, taču noturīga ir interese par izglītības procesu un izglītības kvalitātes pētījumiem.”


"Slimnīcas pacientu aptauja nepieciešama, lai noskaidrotu pacientu viedokļus par slimnīcas sniegtajiem pakalpojumiem - ārstēšanas gaitu, personāla attieksmi un vidi, kāda pieejama un citiem apstākļiem, kas raksturo sniegto pakalpojuma kvalitātes līmeni.

 

Slimnīcas pacientu un apmeklētāju uztverē slimnīcas sniegto pakalpojumu kvalitāte ietver daudz plašāku ietvaru kā tikai paša medicīniskā pakalpojuma - manipulācijas, konsultācijas nodrošināšanu. Pacientam ir svarīga arī vide, loģistika, profesionalitāte,  attieksme, operativitāte.

 

Tādējādi veiktajiem pētījumiem slimnīcas skatījumā ir visnotaļ praktiska nozīme - slimnīca vēlas noskaidrot, kuri no šiem pakalpojuma sniegšanas kvalitātes aspektiem tiek novērtēti atzinīgāk, savukārt, kuri ir problemātiskāki. Iegūtie pētījuma analīzes rezultāti palīdz izvērtēt iespējamās nepilnības pacientu apkalpošanā un pilnveidot slimnīcas darbību, uzlabojot kvalitātes līmeni.

 

Turklāt šāds pētījums ļauj objektīvi apzināt faktisko iedzīvotāju viedokli un noskaņojumu par slimnīcā paveikto. Ne reti atsevišķu indivīdu izteiktais subjektīvais viedoklis tiek izplatīts masu medijos un sociālajos tīklos, maldīgi atspoguļojot visas sabiedrības viedokli.

 

2016. gada pētījumā papildus stacionāro nodaļu aptaujai, kas tiek veikta jau no 2007.gada, tika pētīta arī Konsultatīvās nodaļas apmeklētāju apmierinātība. Tieši Konsultatīvā nodaļa ir pacientu un apmeklētāju ziņā visietilpīgākā, tādējādi slimnīcai bija svarīgi zināt apmeklētāju viedokli šajā nodaļā, ņemot vērā attīstītos pakalpojumus un veiktos rekonstrukcijas darbus".

 

Andris Vistiņš

Liepājas reģionālās slimnīcas

 

valdes loceklis


FOTO.