Starptautiskās programmas un projekti

Skolotāju-studentu karjeras perspektīvas ilgtspējīgai iekļaujošas izglītības reformai

NordPlus Horizontālais projekts “Pre-Service Teacher Career Perspectives to Facilitate Sustainable Inclusive Education Reforms/ Skolotāju-studentu karjeras perspektīvas ilgtspējīgai iekļaujošas izglītības reformai” (PreTeCap) NPHZ-2020/10090

Projektu īsteno:

Latvijas Universitāte (vadošais partneris)
Tamperes Universitāte (Somija)
Islandes Universitāte (Islande)
Ķedaiņu profesionālās izglītības centrs (Lietuva)
Liepājas Universitāte (Latvija)
Ziemeļu Universitāte (Norvēģija)
Rīgas Valsts 3. ģimnāzija (Latvija)

Joma: Skolotāju izglītība

Projekta (PreTeCap) mērķis ir saistīts ar jaunu pieeju skolotāju palīgu/ skolotāju asistentu sagatavošanai, veicinot uz praksi un pieredzi balstītu skolotāju izglītību.

Projekta aktualitātes pamatojums ir nepieciešamība veicināt skolotāju asistentu praksi kā efektīvu līdzekli izglītības kvalitātes uzlabošanai. Projektā tiks izstrādāts kontekstuāli atbilstošs izglītības saturs ar galveno stratēģisko partneru (citu ieinteresēto pušu) atbalstu, balstoties uz starpdisciplināru pieeju, lai nodrošinātu skolotāju asistentus ar atbilstošu izglītības saturu nākotnes karjeras perspektīvā.

Provizoriskie rezultāti ir paredzēti šādi:

  • Izstrādāt paraugprakses metaanalīzi no attiecīgiem pētījumiem un rīkiem visās projekta konsorcija valstīs, kā arī izpētīt “jaunākos apstākļus” dažādās vidēs, lai iegūtu holistisku skatījumu uz skolotāju asistentu kā fenomenu globālā perspektīvā.
  • Izstrādāt, izmēģināt un pilnveidot inovatīvu izglītības instrumentu komplektu, pielāgojot to potenciālo saņēmēju kontekstam, un izstrādājot vadlīnijas šāda instrumentu kopuma izmantošanai partneru iestādes, augstākās izglītības iestādes Latvijā, Eiropā un ārpus tās.

Periods: 2020. – 2023.
Projekta vadītāja: pētn. Anita Berķe
Dalībnieki no Liepājas Universitātes: Asoc. prof. Jana Grava, Asoc. prof. Lāsma Latsone