LATVALA - Latviešu valodas apguve

Darba turpinājums līdz 2020. gada jūnijam

Nolasīti referāti

Taurina, A. (2020). Main Features of Qualitative Learnig Space and Pre-school Children Language Development. SOCIETY, INTEGRATION, EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume III, Pre-school Education, May 22th- 23th, 2020. Rezekne, Rezekne Academy of Tehnologies.

Markus D. (2020). Valsts valodas apguve Latvijas pirmsskolas izglītības iestādēs. LZA Humanitāro un sociālo zinātņu nodaļas elektroniskā konference. 2020. gada 20. aprīlis.

Tomme-Jukēvica I. (2020). Pirmsskolas vecuma minoritāšu bērnu latviešu valoda: ieskats dažos pētījuma rezultātos. Akadēmiķa Jāņa Endzelīna 147. dzimšanas dienas atceres starptautiskā zinātniskā konference VALODA SABIEDRĪBĀ, Latvijas Universitātes Latviešu valodas institūts, Rīga, 2020. gada 20.–21. februāris.

Publicēti vai iesniegti publicēšanai raksti:

Taurina, A., (2020). Main Features of Qualitative Learnig Space and Pre-school Children Language Development. SOCIETY, INTEGRATION, EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume III, Pre-school Education, May 22th- 23th, 2020. Rezekne, Rezekne Academy of Tehnologies, 2020, p. 743 – 753, ISSN:2256-0629 http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/5154/4591

S. Lazdiņa, H. F. Marten (2020). Family language policies, practices and regards towards Latvian among families with a Russian language background in Latvia. Multilingual Practices in the Baltic States. Acta Humaniora Series, Tallinn University Press (ed. Anna Verschik), Tallinn University (iesniegts publicēšanai).

Darģis R., Auziņa A., Levāne-Petrova L., Pokratniece K. Quality Focused Approach to a Learner Corpus Development. Proceedings of the 12th Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2020), pages 392–396. Marseille, 11–16 May 2020. Indeksēts SCOPUS. http://www.lrec-conf.org/proceedings/lrec2020/pdf/2020.lrec-1.49.pdf

Auziņa I., Kaija I., Levāne-Petrova K. Mērķhipotēžu izvirzīšana latviešu valodas apguvēju korpusā. Valoda: nozīme un forma 11. Pieņemts publicēšanai. Indeksēts SCOPUS.

Publicētas tēzes:

S. Lazdiņa (2020). Ja es pajautāju, kāpēc ir tāds likums, tad tikai tāpēc, ka kāds cilvēks ir tā izlēmis: aktuāli problēmjautājumi latviešu valodas apguvē un attieksmē pret valodas mācīšanos skolās. 56. prof. Artura Ozola dienas konference "Gramatika un valodas apguve». Pieejams: https://www.aok.lu.lv/lv/

I.Tomme-Jukēvica. Pirmsskolas vecuma minoritāšu bērnu latviešu valoda: ieskats gramatisko vienību izveidē un lietojumā. 56. prof. Artura Ozola dienas starptautiskās zinātniskās konferences „GRAMATIKA UN VALODAS APGUVE” REFERĀTU TĒZES 2020. gada septembrī. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2020, 67. lpp. https://www.aok.lu.lv/fileadmin/user_upload/LU.LV/Apaksvietnes/Konferences/Profesora_Artura_Ozola_starptautiska_zinatniska_konference/e-PDF_Ozola_konf_tezes_2020.pdf

I.Tomme-Jukēvica. Pirmsskolas vecuma minoritāšu bērnu latviešu valoda: ieskats dažos pētījuma rezultātos. Akadēmiķa Jāņa Endzelīna 147. dzimšanas dienas atceres starptautiskā zinātniskā konference VALODA SABIEDRĪBĀ, Latvijas Universitātes Latviešu valodas institūts, TĒZES. 2020. gada 20.–21. februāris, Rīga, 66.-67. lpp. http://www.lulavi.lv/media/upload/tiny/files/Endzelina_tezes_2020.17.02_end%20version.pdf

Pārcelti vai atcelti referāti:

S. Lazdiņa, H. F. Marten (2020). Between Nationalist Discourses and Lack of Respect for a National Language: Family Language Policies, Practices and Regards among Multilingual Families in Latvia. 3. Starptautiskā Sociolingvistikas konference: Diversities, New Media and Language Management, Prāga. No 2020.gada augusta pārcelta uz 25.-27.08.2021. (https://www.ics3.org/about-ics-3)

D. Markus (2020). Dzimtās un otrās valodas prasme pirmsskolas vecumā. Valodu apguve: problēmas un perspektīva. Liepāja, 2020.22.05. Atcelta konference.

S. Lazdiņa (2020). Ja es pajautāju, kāpēc ir tāds likums, tad tikai tāpēc, ka kāds cilvēks ir tā izlēmis: aktuāli problēmjautājumi latviešu valodas apguvē un attieksmē pret valodas mācīšanos skolās. 56. prof. Artura Ozola dienas konference "Gramatika un valodas apguve». No 2020.gada marta pārcelta uz 2020.gada septembri.

Notikusī un plānotā popularizēšana:

  • IZM semināros Zoom attālinātajā formātā 2020.gada martā un aprīlī.

  • Profesionālās pilnveides kursos latviešu valodas un literatūras skolotājiem (vebinārā 2020.gada aprīlī, kursos Rīgā, Jelgavā, Liepājā 2020.gada jūnijā).

  • Regulāra rezultātu atspoguļošana LiepU mājas lapā.

Materiāli.

Ārzemju studentu LV apguvēju korpuss papildināts ar jaunām LV 22 esejām.

Intervētas 6 bilingvālas ģimenes, veidoti interviju transkripti ģimenes valodu politikas izpētei.

Pabeigti pirmsskolas vecuma bērnu runas ieraksti Kurzemē un Rīgā.