Valodu apguve: problēmas un perspektīva : zinātnisko rakstu krājums, XII. Zinātniskā redaktore Diāna Laiveniece. Liepāja : LiePA, 2016. 173 lpp.
Rakstu krājums „Valodu apguve: problēmas un perspektīva” iznāk kopš 2001. gada. Tam ir starptautiska zinātniskās redakcijas kolēģija, kuru līdz 2009. gadam vadīja Dr. paed. Ārija Ptičkina.
Rakstu krājumā tematika ir plaša – saistīta gan ar dzimtās valodas un svešvalodu apguvi, gan ar valodas apguves kontekstuāliem pētījumiem lingvistikā, pedagoģijā, psiholoģijā. Valodu apguves izpēte diferencēta ne vien pa valodām (latviešu, angļu, franču, itāļu, krievu, spāņu, vācu), bet arī pa valodas apguvēju vecumposmiem (valodu apguve agrīnajā vecumā un pirmsskolā, skolā un augstākajā izglītībā). Multilingvisma un plurilingvisma situācija, starpkultūru komunikācija un globalizācijas ietekme, multikulturālā izglītības vide un valodu skolotāju izglītība, starpvalodu lingvistika un bilingvālisms – tie ir aspekti, kuru kontekstā pētīta valodu apguve rakstu krājumos apkopotajās publikācijās.
XII rakstu krājumā apkopoti 12 zinātniskie raksti, kas izstrādāti, balstoties uz Liepājas Universitātes starptautiskajā zinātniskajā konferencē Valodu apguve: problēmas un perspektīva (2015. gada 5. jūnijā) nolasītajiem referātiem. Elektroniskajā versijā piedāvāti atslēgvārdi un anotācija raksta oriģinālvalodā (latviešu, angļu vai vācu) un atslēgvārdi un kopsavilkums angļu vai latviešu valodā.
SATURA RĀDĪTĀJS
Antra ROSKOŠA
Valodas loma starpkultūru komunikācijas procesā mūsdienu Latvijas daudzkultūru sabiedrības kontekstā
The Role of Language in the Intercultural Communication Process of Modern Latvia Multicultural Society
Ieva RUDZINSKA
Iveta BOGE
An ESP Study Course Quality Enhancement through Student and Teacher Erasmus Mobility
Apmaiņas programmas Erasmus studentu un doc tāju mobilitāte lietišķās svešvalodas studiju kursa kvalitātes uzlabošanai
Virginija Jūratė PUKEVIČIŪTĖ
Einstellung der Studierenden zur Entwicklung ihrer metakognitiven Kompetenz im Fremdsprachenunterricht
Studentu skatījums uz metakognitīvās kompetences attīstīšanu svešvalodu apguves procesā
Līga KĻAVIŅA
Motivācija un tās loma svešvalodu apguves procesā augstskolā
Motivation and Its Role in the Process of Mastering a Foreign Language in a Higher Educational Institution
Dagnija DEIMANTE
Challenges in Promoting the Development of Reading Skills
Izaicinājumi lasīšanas prasmju pilnveides veicināšanā
Vita BALAMA
Importance of Context in the Acquisition of Language and Culture Phenomena
Konteksta nozīme valodas un kultūras faktu apguvē
Dace MARKUS
Santa DAUME
Ilona BUKŠA
Bērnu valoda: krāsu asociācijas un īpašības vārdu lietojums
Children’s Language: Colour Associations and the Usage of Adjectives
Sanita LAZDIŅA
Solvita POŠEIKO
Lai varētu vairāk ieinteresēt skolēnus mācību darbā, lai pašai būtu interesantāk strādāt – kā saglabāt un mācīt valodas e-gadsimtā?
To Get Pupils More Interested in Learning and to Make Work More Interesting for Oneself – How to Maintain and Teach Languages in the Digital Age?
Ieva ELSBERGA
Vācu valodas kā svešvalodas mācību grāmatas Latvijā: gramatiskais aspekts
Schoolbooks for German as a Foreign Language in Latvia: Grammar Aspect
María de la Paz DIAZ MENDOZA
Acquisition of Spanish Personal Pronouns as Direct and Indirect Objects with Transitive Verbs at the Language Proficiency Levels A2–B2
Personu vietniekvārdu lietojuma apguve akuzatīva un datīva locījumā ar transitīvajiem darbības vārdiem: spāņu valodas kā svešvalodas apguve Latvijā A2–B2 līmenī
Baiba KAČANOVA
Leksikas apguves lingvodidaktiskā modeļa koncepcija angļu valodas kā svešvalodas apguvei
Lingvodidactic Model’s Concept for Teaching Lexis in English as a Foreign Language
Gillian COCHRANE
The Development of a Literacy Programme to Support Learners with Delayed Literacy Development
Aktīvā programma lasītprasmes attīstības veicināšanai skol niem ar disleksiju
Nosacījumi zinātniskā raksta manuskripta noform jumam krājumā „Valodu apguve: probl mas un perspektīva”, XIII
Conditions for Formatting an Article for the Conference Proceedings „Learning Languages: Problems and Perspective”, XIII