Jaunumi:

Atpakaļ
Elza Lāma, 05.10.2022 14:33

Kāds skolotājs tu vēlies būt? Atbild jaunie skolotāji

Skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” pedagogi Skolotāju dienas atskaņās dalās domās par saviem mīļākajiem skolotājiem un to, kādi skolotāji viņi paši tiecas būt. “Mācītspēks” dalībnieki un absolventi visā Latvijā norāda, ka bez mācību vielas apguves viņiem svarīgi ir radīt drošu vidi un būt skolēna uzticības personām, pašiem esot cilvēcīgiem un ļaujot arī kļūdīties. Vienlaikus jaunie pedagogi atzīmē, ka arī noteikumi un darba kultūra ir spēcīgas vērtības, kuras iemācījuši viņu skolotāji.

Babītes vidusskolas sociālo zinību un vēstures skolotājs Ralfs Vaiveris saviem skolēniem cenšas iemācīt 100% ticību sev un saviem spēkiem jebkuros apstākļos un to, ka jebkurš var īstenot savus mērķus, cītīgi strādājot. Savukārt Baldones vidusskolas angļu valodas skolotāja Madara Kaužēna stāsta: “Mans mīļākais skolotājs iemācīja būt pacietīgai ne tikai pašai pret sevi, bet arī pret citiem. Šis skolotājs bija īsts dzīves reālists, kurš vienmēr atgādināja, ka pēc skolas būs “lielā” dzīve un skolas raizes liksies kā ūdens piliens akā. Es saviem skolēniem vēlos būt patiesa, īsta, reālistiska, pacietīga un tāda, kuru skolēni priecātos atcerēties vēl pēc skolas gadiem.”

O. Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas angļu valodas skolotājai Lindai Sausiņai vērtīgākais, ko skolotājs ir iemācījis, ir uzdrošināties izkāpt ārā no komforta zonas un domāt par savu pirmo iespaidu – to tik viegli nebūs mainīt. Savukārt Marģers Smudzis, Kusas pamatskolas matemātikas skolotājs, norāda: “Mani foršie skolotāji man iemācīja iedziļināties, urbties, pētīt un nepadoties – visu var izpētīt un saprast. Vēlos šo apņēmību nodot arī saviem skolēniem: katrs var būt gudrinieks un savas laimes kalējs.”

Olaines 1. vidusskolas matemātikas skolotāja Agnese Luca stāsta: “Ar patiesu sirds siltumu atceros savu pirmo skolotāju – Lūciju Ģēģeri Ropažu vidusskolā. Svarīgākais, ko iemācījos no viņas, ir vēlēšanās mācīties, un par to viņai no sirds saku paldies! Saviem skolēniem vēlos būt ne tikai skolotājs, bet ceļabiedrs, padomdevējs un mentors, jo uzskatu, ka vislabāk mēs mācāmies no savas pieredzes. Es varu tikai parādīt šo ceļu un virzienu, kurā doties, un palīdzēt izprast un saprast notiekošo, taču skolēni iemācīsies, mēģinot un darot. Vēlos, lai mani skolēni nebaidās kļūdīties, lai nebaidās jautāt.” Arī Sandis Kalējs, Cēsu Jaunās skolas fizikas un dabaszinību skolotājs, atzīst, ka ir svarīgi mācīties un pilnveidoties visu laiku.

“Es gribu būt skolotājs, kas bērniem vairāk par visu iemāca cilvēcību ar savu piemēru,” stāsta fizikas skolotājs Kristaps Dzilna. “Mana mīļākā skolotāja bija Maira Tuklere, kura man iemācīja cieņu pret cita cilvēka darbu. To, ka būt cilvēkam ar labu sirdi ir cēli, un to, ka būt godīgam pret citiem ir nopietns darbs.” Arī Siguldas pilsētas vidusskolas krievu valodas skolotāja Diāna Granta uzskata, ka viņai dzīvē paveicies ar daudziem lieliskiem skolotājiem: “Valodu skolotāji iemācīja cieņu pret valodu un kultūru, vēstures skolotāja – vēlmi izzināt un apzināties savas saknes, sporta skolotājs – ātri skriet un labi slēpot. Katrs no maniem skolotājiem ir devis to labāko, un lielu daļu no tā es nododu tālāk jau saviem skolēniem.”

“Mani mīļākie skolotāji man iemācījuši, ka, smagi strādājot, var sasniegt vairāk un ka ir pienākumi, kuri jāpilda – un to atstāšanai novārtā ir sekas. Saviem skolēniem vēlos būt cilvēks, pie kura droši var vērsties pēc padoma – stingra kā mana skolotāja, bet vienlaikus saprotošs